torsdag 26 april 2012

Brev från STS

Under veckan  fick jag ett brev från STS det var bland annat en ABC handbok som det stod många bra saken i som jag kan ha nytta för under språkresan.
Jag läste igenom den ganska fort.

När man får brev eller mail från STS blir man mer och mer nervös inför språkresan, och undrar hur det ska gå...
Man undrar också vilken värdfamilj man får och hur man trivs med den, och vad som händer om man inte trivs. Det skulle ju kännas jätte konstigt om man inte trivs med familjen man hamnar i, och kännas fel att sedan byta familj.
Kompisar som har åkt förut har har sagt att familjerna är jätte snälla och tillmötesgående, så det är ju bra.

Jag såg förut att det bara är ca 2 månader kvar tills jag ska åka det är ju helt sjukt att det är så kort tid kvar till att jag åker och ska klara mig själv i tre veckor, utan att någon tvättar och gör andra saker åt mig. Utan jag kommer att få göra allt det själv. Jag tror att det kommer bli en utmaning att sköta sig själv.

En annan sak jag har tänkt på är att jag kommer inte få plats med alla kläder och andra saker i resväskan när jag åker hem. När man åker dit är kläderna bra vikna, men jag är inte alls bra på att vika kläder så de kommer att bli jätte stora när jag åker hem. Så jag har kommit fram till att jag måste skaffa mig vakumpåsar som jag ska ha kläderna i när jag åker hem så det tar mindre plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar