tisdag 24 april 2012

Svar...

Omg du förstår inte hur glad jag blev när jag läste det här, du skrev exakt vad jag tycker. Men jag behöver lite hjälp för att jag har fått lite panik på de sista dagar när jag tänkte på hur länge det är kvar till resan och jag behöver verkligen att någon ger mig tips på hur jag ska lugna mig ner. Jag åker utan nån vänn och jag är väldigt nära på avboka.. Snälla hjälp!!!

Jag har också varit nära att avboka flera gånger. Men då tänkte jag på hur många upplevelser jag kommer ha när jag kommer hem till Sverige igen. Sånt som jag kan tänka på när det är en regnig och grå oktoberdag.

En annan anledning till att jag inte avbokade var att jag vet kommer få nya vänner för livet. Jag har flera kompisar som har varit iväg på språkresa och berättat om alla nya vänner och upplevelser de fick under språkresan.

Man får också läsa sig att ta ansvar och klara sig själv, det är en bra förberedelse innan man flyttar hemifrån.

Om jag hade skulle jag ha avbokat skulle jag ha tänkt: jag kunde ha varit bättre på engelska än vad jag är nu när jag sitter på en engelslektion i en tråkig sal i skolan.

Det finns så många mer fördelar än nackdelar med att åka på språkresa. Jag vet att jag kommer länkta hem under språkresan. Jag tror att alla kommer att göra det någon gång, har jag rätt? Men jag vet att jag kommer att klara det, om man inte tror på sig själv lyckas man aldrig, så tro på dig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar