måndag 2 juli 2012

Igår och idag!

Igår gick vi upp vid halv sju och gjorde i ordning oss och åt frukost. Vi fick jätte söta flingor och mjölk och lingongrova som Anna har tagit med från Sverige.
Vi tog bussen till torget och möttes där och gick på Town Walk.
Sedan gick vi och kollade runt i Bournemouth, vi hittade en jätte billig klädaffär men jag hade inte några pengar med mig så jag kunde inte köpa något.
På eftermiddagen gick vi hem till Victor och Johan dem enda två svenska killarna som är med på språkresan.
de bor i ett enormt hus där det finns 14 toaletter och de har en hel våning för sig själva.
När Anna och jag skulle gå hem så tog vi fel buss så vi kom någon helt annan stans än hem, så vi var tvungna att fråga busschauffören om var vi var. Så till slut kom vi i alla fall hem.
Vid halv 8 var vi tvungna att vara tillbaka i stan igen gör att vi skulle leka get to known games. Jag minns bara hälften av alla namn.
När vi var klara med det gick vi ut och gick lite sedan tog vi bussen hem, här hemma fick vi toast som var väldigt goda, hon är väldigt bra på att laga mat.







Idag skulle vi vara på torget vid halv 10 för vi skulle till Bath, en liten stad två timmar med buss från
Bournemouth. Där fick vi gå själva, och såklart gick vi till affärerna som finns i Sverige. alltså McDonald´s och H&M.
På donken åt vi mat, jag fick ingen leksak i min Happy Meal, jag som ville ha en sån leksak som Frida fick, haha.
På H&M gick vi runt och provade hattar, vi hittade en hatt som passade Victor perfekt, en stor solhatt.
På vägen hem från Bath fick Jag en ny kompis; Matilda, hon är från Skåne så jag har börjat att tänka på skånska nu, så irriterande.
Jag och Matilda gick till en italiensk restaurang förut och kollade på matchen, Spanien vann!! men på restaurangen var man tvungen att hejja på Italien, så vi var tvungna att dölja vår "glädje" när Messi gjorde det 3-0 målet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar